5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununa göre yapılacak borçlanmalar Kanunun 41, Sosyal Sigorta İşlemleri Yönetmeliğinin ise 70 nci maddesinde düzenlenmiştir.
5510 sayılı Kanun’un 41’inci maddesinin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen süreler için borçlanılacak prim tutarı; Vakfımız üye veya hak sahiplerinin yazılı olarak talepte bulundukları tarihte, Kanun’un 82’nci maddesine göre belirlenen prime esas günlük kazanç alt ve üst sınırları arasında olmak üzere belirlenecek günlük kazancın; ücretsiz doğum ve analık izin süreleri için %32’si, diğer borçlanmalar için ise %45’i oranında uygulanır.
Vakfımız Üye ve hak sahiplerinin tahakkuk ettirilen prim borcunu tebliğ tarihinden itibaren bir ay içinde ödemeleri şarttır. Bir ay içinde ödenen tutara isabet eden süre geçerli sayılır. Tebliğ edilen borcunu, süresi içinde ödemeyenler ile kısmi ödeme yapanların kalan sürelerinin borçlandırılması için yeni başvuru şartı aranır.
Borçlanma yapmak isteyen üyelerimiz, borçlanma taleplerini web sitemizde yer alan online işlemler üzerinden gerçekleştirilmesi gerekmektedir.
01/01/2026-31/12/2026 tarihleri arasında ,
İlgili dönem aralığında doğum borçlanması talebinde bulunan üyemizin bir gün için tahakkuk ettirilecek borç tutarı
Günlük alt sınır : 1.101,00 x %32 = 352,32 TL ‘dir.
Günlük üst sınır : 9.909,00 x %32 = 3.170,88 TL ‘dir
01/01/2026-31/12/2026 tarihleri arasında ,
İlgili dönem aralığında diğer borçlanmalar ile ilgili talepte bulunan üyemizin bir gün için tahakkuk ettirilecek borç tutarı
Günlük alt sınır : 1.101,00 x %45 = 495,45 TL ‘dir.
Günlük üst sınır : 9.909,00 x %45 = 4.459,05 TL ‘dir